عوامل بسیار ظریفی باید رعایت شوند تا بتوانیم به تمامی محدوده های صوتی ای که وجود دارد دسترسی پیدا کنیم. در این حالت می توان در کمال آرامش به بالاترین رزونانس ها دست پیدا کرد. در واقع چیزی که صداسازی به حساب می آید ارائه این تکنیک هاست و بحثی غیر از این نیست.

صدا سازی یعنی بیاموزیم که چطور می توانیم بدون اینکه خم و راست شویم و با چهره ای سیاه و کبود رگ های بیرون زده اجرا کنیم.
در اجرایمان به تمامی وسعت صوتی لازم با هر رنگ دلخواه دست پیدا کنیم.

اشتباهات رایج


اغلب هنرجویان آوازی رفتار مشابهی را از خود بروز می دهند. صدایشان درمنطقه ی بم به گوش نمی رسد و بسیار ضعیف و هوادار است،
همین که به سمت نت های بالاتر گام بر می دارند.حظه به لحظه به بلندی صدایشان می افزایند و در مرحله ای، آواز تبدیل به دعوا وعربده کشی می شود.
جالب تر اینکه هر شخصی تلاش می کند تا بلندتر داد بزند و صدایش را به رخ بکشد.
صداسازی جلوی این اتفاق را میگیرد.
این رفتار غیر اصولی، بزرگترین لطمه ها را به تارهای صوتی می زند. شبیه کسی می ماند که با پیکانش بخواهد با دنده ی یک ، با سرعت صد کیلومتر بر ساعت رانندگی کند. مسلما هر راننده ای می داند که باید با بالارفتن سرعت ، دنده را عوض کرد

چیزی که باید بدانیم این است که چگونه باید بدون هیچ انقباض و فشاری خواند.
همان صدای نازکی که مانند یک جزیره ی متروکه از رنگ صدای گفتارمان دور است (صدای سر) و همیشه از آن فرار می کنیم را با یک سری رنگ های دیگر آمیخته و ترکیب کنیم تا تبدیل به یک صدای گرم و جذاب شود.


در متدهای نوین این صدا را صدای میکس می نامند صدای میکس هیچ ارتباطی با داد زدن و پرتاب کردن هوا و فشار به تارها و حنجره ندارد بلکه هر یک از این موارد باعث می شود که هرگز به این صدا دست پیدا نکنیم

اگر شما به خوانندگی علاقه دارید و مایلید در کلاس های صدا سازی نوای مهر شرکت کنید با ما در ارتباط باشید.